piątek, 20 października 2017

Wyszukiwarka

2011-08 Norwegia
Jesteś w: Archwium

Na zaproszenie Norweskiego chóru Alvidt/Manger w dniach 16 - 23 sierpnia Chór Dziecięcy Biedronki wyjechał na koncerty do Norwegii.

Dla niektórych chórzystów podróż zaczęła się już 15 sierpnia. O godz. 23 grupa z Osieka wyruszyła w podróż. Przez Niewieścin, Piaseczno i Tczew dojechaliśmy wszyscy do Gdyni, skąd wypłyneliśmy do Karlskrony. Od samego początku wyjazdu byliśmy mocno nastawieni na śpiewanie, dlatego gdy tylko weszliśmy na prom rozpoczęła się dwugodzinna próba. Po zacumowaniu w Karlskronie pojechaliśmy na nocleg do Malmö, tam dzięki gościnności Ojców Oblatów z Polskiej Misji Katolickiej wypoczeliśmy, by następnego dnia koło południa wyruszyć w dwudziestogodzinną podróż. Po dotarciu do Manger zostaliśmy zakwaterowani w internacie. Wieczorem Karin Monstag- chórzystka z Manger oprowadziła nas po miejscowości pokazując jak żyją i czym się zajmują Norwegowie. Wszyscy zachwyceni byliśmy pięknem okolicy - współbrzmienie skalistego podłoża, zieleni i wody wywarło na nas niesamowite wrażenie. W piątek od samego rana mieliśmy próby, by dobrze przygotować się do popołudniowego koncertu w Knarvik Senter, po którym jeden z słuchaczy wzruszony naszym występem postanowił zaprosić wszystkie dzieci na lody i w ten sposób podziękować nam za występ. Sobota - dzień, w którym w ciągu roku szkolnego odbywają się próby naszych chórów. I tym razem nie mogło być inaczej. Z samego rana rozpoczęły się warsztaty, dla każdego z nas bardzo wyjątkowe. Próbę poprowadziła Liv Skoglund - dyrygent chóru z Manger. Nauczyła nas dwóch piosenek po Norwesku, które na popołudniowym koncercie wykonaliśmy razem z gospodarzami oraz chórem dziecięcym z Alversund. Wieczorem odbyła się integracyjna kolacja dla wszystkich, podczas której nasi Norwescy rówieśnicy nauczyli nas dwóch kolejnych utowrów - jednym z nich jest modlitwa "Thank You Lord, for giving us food", zaś drugim "Everybody needs some LOVE". W niedzielę już z samego rana zapakowaliśmy nasze bagaże do autobusu i pożegnaliśmy się z Manger. Wyruszyliśmy do Bergen. Pierwszym punktem naszej wycieczki było Akvariet, czyli Oceanarium, w którym oprócz wielu gatunków ryb, bałtyckich fok, znajdują się także egzotyczne gady i płazy, a także pająki. Największą jednak radość przyniosły nam pingwiny, które mieliśmy okazję podziwiać z bliska nie tylko na lądzie, ale rówież mogliśmy oglądać jak poruszają się w wodzie. W Akvariet wspaniałą atrakcją było także panoramiczne akwarium z przejściem, dzięki czemu mieliśmy wrażenie, że znajdujemy się w morzu.
O godzinie 15 zaśpiewaliśmy na Mszy Świętej w języku polskim. Po Mszy odbył się godzinny koncert. Wspaniałym akcentem na zakończenie naszego pobytu było wspólne spotkanie z Alvidt/Manger. W podziękowaniu otrzymaliśmy od chórzystów ogromny tort z napisem "Biedronki" - był wyśmienity! Ostatnim elementem naszego pobytu był spacer po Bergen i wejście na taras widokowy jednej z siedmiu gór otaczających miasto - Fløyen. Trud wspinaczki po raz kolejny wynagrodziły nam wspaniałe widoki. Piękno natury, fiordy i miasto spowite mgłą - takie wspomnienia Bergen na zawsze będą w naszej pamięci.

Udaliśmy się w podróż powrotną. Na promie jedank czekała na nas kolejna niespodzianka. Po kolacji zostaliśmy poproszeni o wykonianie krótkiego koncertu podczas wieczornej zabawy dla dzieci. Było to bardzo nietypowe i miłe doświadczenie, ponieważ nigdy do tej pory Biedronki nie występowały na promie.

Wróciliśmy do naszych domów, chórów w których śpiewamy i przyjaciół. Bogatsi o doświadczenia, pełni wrażeń i wspomnień, które na zawsz pozostaną w naszych sercach. Zawarliśmy nowe przyjaźnie, nie tylko z chórzystami Alvidt/Manger ale również między sobą. Po raz kolejny mogliśmy pokazać, że Biedronki to jedna wielka rodzina!

Na realizację całego wyjazdu i jego przygotowanie składa się praca wielu osób, które nie sposób wymienić, a którym z całego serca dziękujemy za zaangażowanie.
Słowa podziękowania kierujemy nade wszystko do Hani, która dawniej śpiewała w osieckich Biedronkach a od trzech lat mieszka w Norwegii. To w jej głowie i sercu zrodziło się pragnienie, by swoim przyjaciołom pokazać korzenie swojego muzycznego "ja". Dziękujemy całemu Alvidt/Manger za zaproszenie i sfinansowanie naszego pobytu. Dziękujemy kucharzom - Marcinowi, Maciejowi i Łukaszowi za trud włożony w przygotowanie posiłków, poświęcony czas i pyszne obiady. Chcemy także podziękować naszemu duszpasterzowi - Księdzu Andrzejowi Danielskiemu, a także Pani Lucynie Cyrankowskiej, którzy od samego początku przygotowywali i planowali cały wyjazd. Panom Andrzejowi i Janowi, którzy bezpiecznie dowieźli nas do celu podróży oraz cierpliwie pakowali nasze bagaże. Dziękujemy także paniom Danucie, Bogusi, Agnieszce i Angelice, za opiekę i wsparcie podczas wyjazdu. Dziękujemy wszystkie tym, którzy pomogli nam poprzez ofiraowanie różnych produktów żywnościowych.

To właśnie dzięki ludziom dobrej woli możemy śpiewem chwalić Boga, pomnażać nasze talenty i w ten sposób przynosić radość ludziom w różnych zakątkach świata.

Wszystkim składamy serdeczne Bóg zapłać!

Aleksandra Turska

Zapraszamy do galerii zdjęć - wkrótce zostanie ona powiększona.

Drukuj

© 2008 Chór dziecięcy Biedronki - Wszelkie prawa zastrzeżone, przyjaciele : www.niewiescin.moblog.pl Webmaster ITB Vega